Over Bmos marketingcommunicatie

Bmos marketingcommunicatie is opgericht om betekenisvolle organisaties te helpen met het vertellen van hun echte verhaal. Ik gebruik hiervoor de passie en bevlogenheid vanuit het bestaan van de organisatie en gebruik deze als basis voor de communicatie.

Jarenlang heb ik gewerkt bij grotere A-merk fabrikanten, waardoor ik veel praktische en strategische kennis heb opgedaan. Dit gebruik nu ik samen met mijn persoonlijke eigenschappen zoals enthousiasme, ondernemerschap, inlevingsvermogen en mijn organisatietalent om ondernemers te helpen met het vertellen van hun verhaal. Zodat ik samen met hen de wereld een stukje mooier kan maken.

Recente projecten van Bmos

Kantoormanager 2.0

Kantoormanager 2.0 is de manager van de front- en backoffice van een organisatie. Ze nemen alle werkzaamheden uit handen zodat de ondernemer zich weer kan richten ondernemen. In de marketingcommunicatie was de noodzaak ontstaan om beter aan te sluiten bij de identiteit van de organisatie, een duidelijke afbakening van de belangrijkste klanten en een daarbij passende communicatie strategie.

Project: Het bepalen en vastleggen van het marketing fundament in een merkgids. Hierbij zijn mede met behulp van het Coherence model de impact van het bedrijf, onderscheidende kracht, communicatie kernwaarden en ideale doelgroep omschreven. Tevens is een beknopte content strategie opgeleverd.


Miranda van den Broek

Miranda van den Broek Notarissen

Het notariskantoor van Miranda van den Broek is een mensgericht kantoor met aandacht voor elkaar en de cliënten. Ze doen er alles aan dat iedereen die contact heeft met het kantoor, zich thuis voelt en met een goed gevoel weer verder kan. De toegevoegde waarde en indentiteit van het notariskantoor waren al grondig besproken en bepaald, maar de volgende stap was nog een lastige. Miranda kwam bij mij met de vraag: “Hoe kunnen we aan onze klanten vertellen dat wij anders zijn dan onze branchegenoten?”

Project: Het bepalen en vastleggen van de merkstrategie waarin de merkessentie, persoonlijkheid, onderscheidende kracht, merkidentiteit en een beknopte content strategie is bepaald en vastgelegd in een document dat dient als basis voor de marketingcommunicatie.


SV Werkt

SV Werkt is hét platform voor de sociale zekerheid waarop bevlogen talenten, bedrijfsleven en overheden elkaar vinden. Ze voorzien in een brede vorm van dienstverlening voor de meest uiteenlopende opdrachten binnen de sociale zekerheid.

Detachering uit een eigen pool van flexkrachten is hun specialisatie, maar ze verzorgen ook de werving en selectie van vaste of deta-vast krachten.

Project: Marketingcommunicatie advies en ondersteuning. Content strategie en content planning opstellen en regie voeren in de uitvoering. Teven ondersteuning in content maken voor nieuwe website.


PeelPioneers

PeelPioneers

PeelPioneers is een food techbedrijf met een grote passie voor pionieren. De held is de sinaasappel, waarvan de schil overblijft na het persen van vers sap. Door het bedenken van nieuwe toepassingen in functionele grondstoffen voor bijvoorbeeld levensmiddelen, worden alle onderdelen gebruikt, waardoor er geen restproduct meer over blijft. Ontstaan vanuit technische ontwikkelingen groeit het bedrijf hard en ontdekten ze dat de merkstrategie niet goed was bepaald en vastgelegd.

Project: Het bepalen en vastleggen van de merkstrategie waarin de merkessentie, persoonlijkheid, onderscheidende kracht, merkidentiteit en een beknopte content strategie is bepaald en vastgelegd in een document dat dient als basis voor de marketingcommunicatie.


Bmos Bon Bagay

Stichting Bon Bagay

Bon Bagay zorgt ervoor dat de lokale bewoners van Haiti zichzelf en de natuur duurzaam ontwikkelen. Wij helpen ze met het opbouwen van een zelfredzaam bestaan door het aanplanten van duizenden cacao en koffie planten binnen een duurzaam agroforesty systeem. We gaan hierdoor ontbossing tegen en zorgen voor een duurzaam landbouwsysteem.

Project: Mede oprichter Anbi-Stichting, verantwoordelijk voor marketingcommunicatie. Marktverkenning koffie en cacao, merkidentiteit bepalen, doelgroep analyse en marketingcommunicatie strategie opzetten en uitvoeren. Content strategie, content planning en regie voeren in de uitvoering.


Bmos Outdoor Yoga oosterbeek

Outdoor Yoga Oosterbeek

Laat de natuur een extra dimensie zijn! Outdoor Yoga Oosterbeek geeft Yoga groepslessen buiten in de natuur op een van de mooiste locaties van Oosterbeek. Daarnaast verzorgt ze outdoor bedrijfsyoga sessies en workshops.

Project: Website strategie opzetten en website bouwen. Marketingcommunicatie ondersteuning (oa blogs en nieuwsbrieven)


De Wereldbol

De Wereldbol

De broden van De Wereldbol zijn 100% biologisch en voedzaam door haar unieke ingrediënten. De Wereldbol steunt The Hunger Project met een bijdrage van €0,30 bij elk verkocht brood. Met elk brood van De Wereldbol draag je direct bij aan een wereld zonder honger.

Project: Ondersteuning voor de marketing communicatie in de vorm van een PR, B2B en een B2C campagne voor de introductie en ondersteuning van de broden van De Wereldbol.


Sunt

Suntfood

SUNT bananenbroden zijn niet alleen heel erg lekker, maar je redt met elk brood ook nog eens bananen, die ander zouden zijn weggegooid.

Project: Strategische quickscan op de marketing mix. Ondersteunen in de uitbreiding van het marketing team. Basis vaststellen van het communicatieplan en advies op de content strategie.


Gemente Renkum

Gemeente Renkum (vrijwilliger)

Onderdeel van de Werkgroep Renkum Global Goals gemeente 2021. In 2019 deelname aan de Werkgroep Duurzame consumptie binnen de het Project Renkum verduurzaamt samen.

Saskia ter Meulen

Saskia ter Meulen

Ik ben generatie X, de patatgeneratie, een pragmatische generatie, die ruime kansen en keuzes kreeg. Ik heb geleerd om in de eerste plaats goed voor mezelf en mijn gezin te zorgen, zodat we weldadig konden leven. Daarom werkte ik bij een groot bedrijf, had een een eigen huis, een druk sociaal leven, 2 opgroeiende kinderen en een partner met een nog drukkere baan. 

In 2013 ging het even iets minder, omdat ik mezelf voorbij was gelopen in werk en zorg voor mijn gezin. Ik besefte toen dat het anders moest. Daarom ben ik bewuster gaan leven en ontdekte dat wanneer het goed gaat met mij, het beter gaat met de mensen om me heen. Daarnaast ontdekte ik dat het er niet toe doet wat je allemaal hebt, maar dat het er toe doet welke waarde je er aan hecht. Ook de keuze om buiten te gaan sporten, gaven me een gevoel van vrijheid. Één zijn met de natuur, ook in de stromende regen, en de nodige momenten om tot rust te komen.

bewuste keuzes maken

Nadat ik terug ging naar mijn oude werkgever bleef het toch knagen. Ik was niet gelukkig in wat ik deed, ondanks dat ik veel verantwoordelijkheden en vrijheid had, voor prachtige merken werkte en een mooi team om me heen had gebouwd.

Daarom heb ik in 2019 heel bewust de keuze gemaakt. Vanaf dan staat mijn leven nog meer in het teken van een bijdrage leveren aan de maatschappij. Ik ben zelfstandig ondernemer geworden vanuit mijn passie om een bijdrage te leveren en wil zoveel mogelijk ondernemers helpen.

Meer informatie over mijn persoonlijke achtergrond, expertises en wat ik nog meer allemaal doe, vind je op mijn andere website