Meteen naar de inhoud

In 3 stappen naar een goede basis

Het neerzetten van een duidelijke en sterke marketingcommunicatie strategie is belangrijk voor een goede basis van alle interne en externe communicatie van je bedrijf. Hiervoor heb ik een 3 stappenplan ontwikkeld waarmee ik een strategische basis neerleg. Hiermee heb je voor alle communicatie een goede structuur en maak je echt impact op je doelgroep.

Het 3 stappenplan

Stap 1: Het fundament van je bedrijf: Waarden en identiteit bepalen

Stap 2: Verbinding met de doelgroep

Stap 3: Strategisch plan “Merkgids”

Stap 1: Bepalen kernwaarden en merkessentie

Met behulp van een workshop bepalen we de waardepropositie van het bedrijf. We brainstormen over de kernwaarden en de merk identiteit. Daarnaast denken we ook vast na over de taken, voordelen en pijnpunten waar je doelgroep mee te maken krijgt. Door hier in een vroeg stadium over na te denken ontdekken we de toegevoegde waarde van jouw onderneming en gebruiken die om onderscheid te maken ten opzichte van de concurrenten.

Stap 2: Publiek

We focussen op de belangrijkste doelgroep(en) en beschrijven de doelgroep in een persona. Na de eerste workshop zal ik al een voorstel doen van 1 of 2 groepen waar we op focussen. En in deze vervolg workshop bespreken we de belangrijke kenmerken op basis van een persona, inclusief de klantreis, media keuzes en belangrijkste touchpoint momenten.

Stap 3: Vastleggen in een Merkgids

In de laatste stap wordt de visuele identiteit vastgelegd, worden thema’s en onderwerpen bepaald voor focus in de communicatie en zullen media typen geselecteerd worden. Uiteraard vormen de persona’s die we in de tweede stap bepaald hebben het uitgangspunt voor de marketingstrategie. Hiermee ligt de basis voor een marketingcommunicatie plan voor ten minsten het eerste jaar klaar.

Indien gewenst kunnen we verder gaan en maak ik voor jullie ook een content planning en kan ondersteunen bij de uitvoering en monitoring van de content. Je bepaalt altijd zelf het tempo en de intensiteit van de communicatie.

Ik zorg ervoor dat alle communicatie in lijn is met de strategie en dat je hiermee ook echt impact maakt.